Diskuse: Flash - Flashová hra. Dotazy.

Obsah fóra Flash

Přidat příspěvek

  • <<
  • 1
  • >>
  • Zobrazeno 7 příspěvků. | Stránka 1 z 1. | Řazeno podle data vzestupně
  • Příspěvků:

    25.6.2016 12:41 Flashová hra. Dotazy. Odpovědět Citovat

    Zdravím,
    je to už trošku dýl co jsem naposledy něco tvořil ve flashi. Byl to tuším Adobe flash 7, a AS2 . Dalo mi to sice spoustu práce, ale výsledků jsem se většinou dohrabal a bavilo mě to. Teď bych si chtěl bych, ale vytvořit nějakou flashovou hru čítající nějaké postavičky a klikání pomocí, kterého by se spouštěli jednotlivé animace, na úspěšném konci to zaznamenalo nějáký bod, časově to bylo na skóre. Chtěl bych se zeptat:
    za 1) V jakém prográmku by jste mi to doporučili dělat? (Chtěl bych v něm tvořit graficky i jednotlivé postavičky a prostředí). Zároveň by to chtělo něco intuitivního co se nemusím zdlouhavě znovu učit takže asi ideálně nějáké Adobe ale kolikáté?
    za 2) AS2 nebo AS3? Dneska už se dvojka asi moc nepoužívá, což?
    za 3) Dá se nějak potom výsledný flash upravit aby fungoval i na mobilním telefonu? Je to složité? Počítám že díky animacím bude velikost hry poměrně rozsáhlá, ale animovat pomocí action scriptu je pro mě dost nereálná představa, teda jednotlivé animace :/

    Předem děkuji za jakoukoliv radu ;)

     

  • Příspěvků:

    6.7.2016 20:03 Flashová hra. Dotazy. Odpovědět Citovat

    Tak už to mám rozdělané v Adobe Flashi CS5.5 a nějak se s tím poperu. Teď jen doufám, že to nebude obtížné předělat do mobilní platformy, nejlépe na Android

     

  • Příspěvků:

    16.7.2016 12:54 Podivné chování proměnné Odpovědět Citovat

    Zdravím, asi to tu už nikdo nečte, ale vůbec nevím kde hledat nějáké fórum s nápovědou pro AS3. Mám vytvořená černobílá tlačítka (petr,pavel...), které překrývají barevné movieclipy. Jako symboliku zmáčknutého tlačítka. Může být zaškrtnuto vždy jen jedno z těch 2. Proměnné (pavelON, petrON,....) pak symbolizují stav tlačítka ON/OFF. Vše funguje tak jak má ,ale když pak chci aby se na konci objevilo další tlačíko ("ok"), symbolizující, že jsou vybrané nějáké 3 z těch 6ti. Tak to nefunguje, v proměnných mi zůstává hodnota false. Navzdory tomu že by měla při stisku tlačítek být změněná na true. Tuším že je v tom nějaká banalita ale vůbec ji nevidím Netušíte prosím někdo čím to je??

    Zde je kód:

    import flash.events.MouseEvent;
    

    var petrON:Boolean;
    var pavelON:Boolean;
    var martinON:Boolean;
    var zdencaON:Boolean;
    var danON:Boolean;
    var paziON:Boolean;


    pavel.addEventListener(MouseEvent.CLICK,paClick);

    function paClick(event:MouseEvent):void{
    if (pavelON == false && petrON == false){
    pavelON = true;
    pavelDOWN.visible = true;
    }
    else if (pavelON == false && petrON == true){
    petrDOWN.visible = false;
    petrON = false;
    pavelON = true;
    pavelDOWN.visible = true;
    }
    else {
    pavelON = false;
    pavelDOWN.visible = false;
    }
    }

    petr.addEventListener(MouseEvent.CLICK,peClick);

    function peClick(event:MouseEvent):void{
    if (pavelON == false && petrON == false){
    petrON = true;
    petrDOWN.visible = true;
    }
    else if (pavelON == true && petrON == false){
    pavelDOWN.visible = false;
    pavelON = false;
    petrON = true;
    petrDOWN.visible = true;
    }
    else {
    petrON = false;
    petrDOWN.visible = false;
    }
    }
    martin.addEventListener(MouseEvent.CLICK,maClick);

    function maClick(event:MouseEvent):void{
    if (martinON == false && zdencaON == false){
    martinON = true;
    martinDOWN.visible = true;
    }
    else if (martinON == false && zdencaON == true){
    zdencaDOWN.visible = false;
    zdencaON = false;
    martinON = true;
    martinDOWN.visible = true;
    }
    else {
    martinON = false;
    martinDOWN.visible = false;
    }
    }

    zdenca.addEventListener(MouseEvent.CLICK,zdClick);

    function zdClick(event:MouseEvent):void{
    if (martinON == false && zdencaON == false){
    zdencaON = true;
    zdencaDOWN.visible = true;
    trace(zdencaON);
    }
    else if (martinON == true && zdencaON == false){
    martinDOWN.visible = false;
    martinON = false;
    zdencaON = true;
    zdencaDOWN.visible = true;
    }
    else {
    zdencaON = false;
    zdencaDOWN.visible = false;
    }
    }

    dan.addEventListener(MouseEvent.CLICK,daClick);

    function daClick(event:MouseEvent):void{
    if (danON == false && paziON == false){
    danON = true;
    danDOWN.visible = true;
    trace(danON);
    }
    else if (danON == false && paziON == true){
    paziDOWN.visible = false;
    paziON = false;
    danON = true;
    danDOWN.visible = true;
    }
    else {
    danON = false;
    danDOWN.visible = false;
    }
    }

    pazi.addEventListener(MouseEvent.CLICK,pzClick);

    function pzClick(event:MouseEvent):void{
    if (danON == false && paziON == false){
    paziON = true;
    paziDOWN.visible = true;
    }
    else if (danON == true && paziON == false){
    danDOWN.visible = false;
    danON = false;
    paziON = true;
    paziDOWN.visible = true;
    }
    else {
    paziON = false;
    paziDOWN.visible = false;
    }
    }


    if (pavelON == true || petrON == true && martinON || zdencaON == true && danON || paziON == true) {
    ok.visible = true;
    trace("FUNGUJE");
    }
    }

     

  • Příspěvků:

    18.7.2016 18:51 RE: Podivné chování proměnné Odpovědět Citovat

    Hmm to posledni porovnani hodnot vypada dost zvlastne, nemas tam vyjadrene co ma prednost pred cim, takze ta podminka Ti nemuze temer nikdy vyjit ;). Nema to byt spis:

    if ((pavelON || petrON)  && (martinON || zdencaON)  && (danON || paziON)) {
    

    ok.visible = true;

    trace("FUNGUJE");

    }


    ?

    P.S. (nestudoval jsem skript cely, jen ten posledni radek)
    P.S.1 to zobrazeni OK mas pouze na tlacitku Paziho a ne u ostatnich

     

  • Příspěvků:

    19.7.2016 10:06 RE: RE: Podivné chování proměnné Odpovědět Citovat

    Máš pravdu, že poslední podmínka je dost složitá, ale zkoušel jsem i kratší verzi:

    if (pavelON || petrON) {
    

    ok.visible = true;

    trace("FUNGUJE");

    }


    A bylo to beze změny. Jinak ta podmínka by neměla být, myslím vně tlačítka pazi když ji oddělují složené závorky. Z nějákého, pro mě neznámého důvodu má ta proměná správnou hodnotu jen když se dostane do určité podmínky, ale hned na to je zase false. Vážně nevím kde dělám chybu, zkusím ještě podrobněji projít ty podmínky, jestli tam není nějáká chyba, ale nějak to tam nevidím.

     

  • Příspěvků:

    19.7.2016 10:29 podmínka Odpovědět Citovat

    Myslím že už vím kde je chyba, jen nevím jak správně změnit kód. ta podmínka:

     if (pavelON == true || petrON == true && martinON || zdencaON == true && danON || paziON == true) {
    

    ok.visible = true;

    trace("FUNGUJE");

    }

    }

    Je v prvním průchodu false a tak se neprovede. Jenže druhý průchod kdy už by byla true neproběhne. Jenže jak to napsat?? While se bude chovat stejně.
    Zkoušel jsem použít i do - while, ale tam je zase problém že se to provede už při prvním průchodu nezávisle na tom jakou má proměnná hodnotu

     

  • Příspěvků:

    19.7.2016 11:06 Vyřešeno Odpovědět Citovat

    Tak jesm to klasicky vyřešil tím že jsem problém obešel

    Jelikož to hlavní co jsem potřeboval bylo aby to uživatele nepustilo dál bez výběru 3 tlačítek.

    Takhle to teď taky funguje, i když je tlačítko stále viditelné :)

    function jesteprepni(event:MouseEvent):void 
    
    {
    if ((pavelON == true || petrON == true) && (martinON || zdencaON == true) && (danON || paziON == true)) {
    gotoAndStop(3);}
    else if (pavelON == false && petrON == false){
    trace ("Musíš někoho vybrat na montáž!");
    }
    else if (martinON == false && zdencaON == false){
    trace ("Musíš někoho vybrat na feedback!");
    }
    else if(danON == false && paziON == false){
    trace ("Musíš někoho vybrat na testování!");
    }
    }

    ok.addEventListener(MouseEvent.CLICK, jesteprepni);

     

  • <<
  • 1
  • >>
  • Zobrazeno 7 příspěvků. | Stránka 1 z 1. | Řazeno podle data vzestupně

Přihlášení uživatele